Fra varemerke til merkevare

- Før du bygger en merkevare bør du ha sikret varemerket
Det ligger ofte store verdier i et godt varemerke. På Forbes’ liste over verdens mest verdifulle varemerke, troner Apple med en estimert verdi på over 170 milliarder dollar.

Å beskytte varemerket ditt i Norge koster kr 2900 for tre klasser. Det er med andre ord en billig måte å sikre seg rettighetene til navnet på varene eller tjenestene man ønsker å tilby. Siden merkevarebygging er en tidkrevende prosess, er det også viktig å sikre rettighetene til varemerke slik at man unngår å krenke andres rettigheter. Å investere dyrt i logoutforming, profileringsmateriell og lignende, for så å oppdage at man har krenket noen andres rettigheter, kan bli veldig kostbart.

Varemerket representerer dessuten din identitet i markedet, og bidrar til å bygge kvalitet og omdømme. Vi vet at registrerte varemerker er med på å gi deg en mulighet til å forhandle frem bedre salgs- og lisensavtaler med andre, og du blir ofte mer attraktiv for samarbeidspartnere og investorer.

På dette halvdagskurset vil vi gi deg en inspirerende start på dagen med gode grunner for å begynne merkevarebyggingen med en varemerkesøknad.

Sentrale tema:

  • forskjellen på en merkevare og et varemerke
  • viktigheten av varemerkebeskyttelse
  • hva kan beskyttes
  • hvordan søke varemerkebeskyttelse
  • hva bør man tenke på når man bygger en merkevare

Påmelding

Kursteamet

Kursteam1155x493.png

Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål eller tips

Takk for tilbakemeldingen din.
Denne siden ble sist endret:
×

Gi oss din tilbakemelding om patentstyret.no

Hjelp oss å bli bedre!

Vi ønsker å tilpasse nettstedet vårt best mulig til dine behov. Vi håper at du vil hjelpe oss ved å svare på noen få spørsmål. Det tar bare et par minutter, og svarene dine vil være anonyme.

Ja Nei