
Verdiskaping i det grønne skiftet
Norge har unike forutsetninger for å lykkes med innovativ verdiskaping og er allerede langt fremme på omstilling til en mer miljø- og klimavennlig fremtid. Hos de bedriftene som bidrar på vår første digitale Innovasjonskraft spiller fornybar energi, innovasjon, design, merkevarebygging og strategier for immaterielle rettigheter en sentral rolle.
Disse delte kunnskap og sine erfaringer på Innovasjonskraft 2020:
- Equinor og Hywind – fremtiden er flytende
Fra olje og gass til bredspektret energiselskap, historien bak et selskap i forandring. - Ørsted – verdens mest bærekraftige selskap
Merkevarebygging som en viktig del av reposisjonering: Tidligere Dansk Olje & Naturgas (DONG) har gått fra olje og gass til 100 % fornybar energi. - Arntzen de Besche Advokatfirma - teknologijuss knyttet til immaterielle rettigheter
Strategisk bruk av immaterielle verdier: Øk din bestillerkompetanse gjennom kunnskap om verdiene som kan ligge i strategisk beskyttelse av oppfinnelser, varemerker og design (IPR).
Innovasjonskraft er et årlig arrangement og arrangører er Patentstyret og DOGA. Vårt felles mål er å øke strategisk bruk av design og immaterielle rettigheter og verdier i forretningsutvikling og innovasjon.
For hvem?
Dette opptaket passer for ledere, designbransjen, næringsliv, industribedrifter, startups, innovatører og andre som er opptatt av innovasjon og ønsker å ta ledende posisjoner nasjonalt og internasjonalt.