Kundehistoriar: Lær av andre
Rørosmeieriet meiner tidleg varemerkeregistrering er viktig
Rørosmeieriet har sidan 2001 tilbode økologisk mat med utspring i mattradisjonar og råvarer frå Røros. Dei legg vekt på å verne merkevarene sine, og bruker aktivt varemerkeregistrering.
Db Equipment har sikra internasjonale rettar til sine sportsvesker og bager
Db Equipment utviklar ein serie vesker, ryggsekker og bagar tilpassa sportsutøvarar. Bagane er utvikla for transport av ski, snøbrett og surfebrett, og er praktiske og plassbesparande når dei ikkje er i bruk. Gründerane av selskapet tenkte tidleg på å sikre rettar til produkta i ein global marknad.
Huddly skapar betre videomøte med intelligente kamera og kunstig intelligens
Huddly utviklar produkt ved å kombinere ekspertise på tvers av design, maskinvare, programvare og kunstig intelligens. Dei intelligente kameraa til selskapet er utvikla for å gjere det enklare og betre for folk å kommunisere med kvarandre i videomøte. Produkta er verna med ulike typar rettar.
Volvo satsar på eit sterkt varemerke
Volvo verner teknologien, namnet og designet på produkta sine på ulike måter, men varemerket er det viktigaste. Det ber namnet.
ASAP Norway satsar internasjonalt med spesialtilpassa oppdekkingsutstyr
Gjennom mange års arbeid på ei fødeavdeling opplevde Astrid Skreosen at fødelakena på sjukehuset ikkje fungerte optimalt. Ho utvikla eit nytt produkt som skulle gje ei betre oppleving for både dei fødande og dei som jobba på fødeavdelinga. Sikring av rettar har vore viktig frå starten av.
Robotar og smart programvare frå AutoStore gjer effektive distribusjonssystem
AutoStore utviklar automatiserte lager- og distribusjonssystem for ein internasjonal marknad. Rettar er avgjerande for å verne og halde på innovasjonane til firmaet og posisjonen deira som pioner innanfor det som blir kalla cube storage automation.
Lifecares sensor gjer det enklare for diabetespasientar
Lifecare utviklar biosensorar som overvakar blodsukkeret - glukosenivået - hos menneske med diabetes. Ved å patentere teknologien underbyggjer dei innovasjonskompetansen, får ein fordel framfor konkurrentane og kan lettare vidareutvikle teknologien.
Gungnir: patent og varemerke gir større tyngd til vektstengene
Gungnir of Norway er eit Oslobasert oppstartsselskap som designar og produserer vektstenger og anna utstyr til styrkjetrening. Selskapet er mest kjent for ein patentert, innebygd lås for sikring av vektskiver. Låsen gjer treningsopplevinga meir brukarvennleg, sikrare og ryddig.
Kebony satsar på patentvern og berekraftig treverk
Patentrettar har gitt Kebony tryggleik og føreseielegheit mens teknologien blei industrialisert og kommersialisert. Patentretten har også gitt Kebony handlefridom og redusert risiko ved deltaking i forskings- og utviklingsprosjekt i samarbeid med andre aktørar.
CleanGrip: norsk patentert kjøkkenreiskap med internasjonal suksess
Tom Rune Stepien fann opp eit produkt som sikrar hygienisk handtering av brød og andre matvarer som mange skal ta i. Han sørgt for å ha patent og varemerkeregistrering i boks før han satsa internasjonalt.
Beckmann: varemerkevern er viktig for å hindre kopiering
Beckmann har sidan 1946 utvikla skolesekker til barn og ungdom, og er i dag Skandinavias leiande merkevare for skolesekker. Dei satsar på gode og trygge produkt som varer lenge, og er opptatt av å verne både namn og design.
Optinose: patentert nesepumpe gjekk til topps i European Inventor Award
Den norske vitskapsmannen Per Gisle Djupeslands apparat for å sprøyte inn medisin via nasen gir lindring til millionar av pasientar med kronisk biholebetennelse og migrene og har potensial til å behandle hjernesjukdomar.
ASK Gård: Med gjennomtenkt design, eigen font og registrerte rettar som suksessfaktorar
Kristoffer og Anne Marte ønskjer å utvikle norsk spekemat til ei internasjonal merkevare. I tillegg til god kvalitet, legg dei stor vekt på det visuelle. Ein designregistrert font, medviten fargebruk og historia om den fyrrige chorizoen "PABLO" er nokre av ingrediensane i merkevarestrategien deira.
Amicoat sikrar inntektene gjennom patentering
Amicoat er eit bioteknologiselskap som leverer innovative løysingar til partnarane sine. Inntektene kjem i form av milestolpebetalingar og lisensinntekter frå produsentane. Med ein slik forretningsmodell er det avgjerande at dei vernar teknologien gjennom patent og varemerke.
BABLISS sel babyvogge med alle rettar
Deira suksessfulle babyvogge er verna med patent, varemerke- og designregistrering for å sikre varige konkurransefordelar og gi tyngd i marknaden.
Grasp aukar verdien av oppfinninga gjennom rettar
Grasp er eit nytt produkt som skal gjere det enklare å behandle pasientar med fysiske eller psykiske utfordringar. I tillegg til produktuvikling og nødvendig medisinsk godkjenning, er bedrifta oppteken av å sikre produktet med patent, varemerke- og designregistrering.
Airthings verner namn og teknologi for å kunne konkurrere internasjonalt
Airthings har fleire gongar opplevt at nokon har kopiert deira produkt. Dei meiner det er vesentleg å ha ein IPR-strategi for å kunne drive langsiktig og i ein global marknad.
Think Outside verner innovasjonen for å sikre ein god posisjon i marknaden
Think Outside utvikler nye løysingar for analysar av snø og vatn. Gjennom å verne innovasjonen kan dei posisjonere seg i marknaden på ein betre måte.
Heymat: nordnorsk teppesuksess vinn marknaden med verna design
Bedrifta er svært opptatt av design og ønskjer at mattene deira skal ha eit skandinavisk uttrykk. Men design er lett å kopiere. Viss dei ikkje verner det, vil andre kunne lage tilnærma like produkt.
U-GO: verdas første hjelpebøyle er sikra med designregistrering
Marianne Hebnes blei inspirert av ein realityserie med Lars Monsen, og utvikla verdas fyrste hjelpebøyle som skal hjelpe blinde og funksjonsnedsette på tur. IPR er viktig for å sikre verdiane i selskapet.
Ocean Sun: patentrettar er viktige for å inngå lisensavtalar
Ocean Sun utviklar løysingar for flytande solenergi. Ved hjelp av patentrettar kan dei inngå lisensavtalar med samarbeidspartnarar som produserer produkta og sørgjer for å få dei ut i dei store marknadene.
Compax satsar internasjonalt og har eit bevisst forhold til kva dei vil verne
«If there’s a toilet, there’s a market.» Compax har utvikla ein avfallskomprimator til toalettrom, og ser salspotensial langt utanfor Noregs grenser. Då er det smart å ha eit medvite forhold til kva dei deler av informasjon, og kva dei vil verne med patent, varemerke- og designregistrering.
Bag'in: viktig å ha eit varemerke folk hugsar
«Du kjem aldri til å lykkast viss du ikkje tør å få hjelp av andre til å utvikle ideen din.» Gründer Kåre Normann Sekkesæter sine beste tips er å tore å snakke om ideen med andre. Han har blant anna fått gode råd frå Patentstyret om korleis han best kan verne produkta sine.
Jesperpus med eige varemerke
Det er ikkje berre pelsen som skal stellast og reviret som skal passast på. Når du heiter Jesperpus og har eige firma, må du også beskytte rettane dine. Ikkje berre mot nabokattane, men også mot langt større truslar langt utanfor pus sine territorium.
Retyre: patent gir større sikkerheit for produkt som kan vere enkle å kopiere
«Patentvern gir større sikkerheit og føreseielegheit knytt til produkt som kan vere enkle å kopiere, og redusert risiko knytt til skalering av selskapet og investeringar i produksjonskapasitet.»
wheel.me: ein IP-strategi er viktig for å få investorar
wheel.me verner produkt og løysingar med både varemerke, designregistrering og patent. De vurderer kva marknader dei vil gå inn i, og sørgjer for rett vern der.
Zaptec har fleire patent som verner kjernen i deira løysingar
Zaptec Charger AS har med unike ladesystem for elbilar klart å bli marknadsleiar i burettslag, bustadsameiger og verksemder. Ladaren er patentverna, slik som dei fleste av Zaptec sine produkt.
No Isolation tek godt vare på varemerket sitt
«Enn så lenge har ikkje No Isolation opplevt kopiering av produkta eller misbruk av varemerka våre. Samtidig er dette ein kontinuerleg trussel vi tek på det største alvor.»
iDROP etablerte tidleg ein strategi for å verne namn, design og teknologi
«Nest etter menneskeleg kapital er vern av immaterielle rettar noko av det viktigaste vi har og skal vidareutvikle. Vi tenkjer langsiktig og internasjonalt, og etablerte tidleg ein IPR-strategi som omfattar både namn, design, separate patent og patentfamiliar.»
Attensi satsar globalt og har derfor verna varemerket internasjonalt
«Vi vil bli ein global aktør innanfor simuleringsbasert opplæring, og vel derfor å verne varemerket internasjonalt.»
Lubesnake: ein genial og enkel idé må beskyttast med varemerke og patent
Ideen bak LUBESNAKE® er genial, men likevel så enkel at gründer Tore Jenssen innsåg at han var heilt avhengig av å verne idé og produkt med dei immaterielle rettane som er tilgjengelege.
Komprimo har tatt patent for å gjere kopiering vanskelegare
«Produktet er enkelt bygd opp, så vi ønskjer å verne oss og dermed gjere kopieringsprosessen vanskelegare.»
Podbike vurderer heile tida kva dei bør patentere når dei utvikler sine produkt
«Vi vurderer heile tida om våre løysingar kan patenterast og gjer søk på gjeldande patenter. Heldigvis opererer vi i eit fagfelt med få aktørar og kor vi er bland dei framste på teknologiutviklinga.»
Granberg held konkurrentane på avstand med varemerke og designvern
Granberg AS har med innovative løysingar innanfor handvern klart å bli ein av dei leiande hanskeprodusentane i verda. For å halde konkurrentane på avstand blir produkta designverna og varemerkeregistrerte.
Robotic Drilling Systems: patent er viktig for samabeidspartnarar og finansiering
"Utan nokon form for juridisk vern stiller ein opphavsmann eller oppfinnar svakt når det gjeld verdien på oppfinninga."
Kongsberg Seatex tok i bruk nyheitsundersøking i ein tidleg fase
«Nyheitsundersøking frå Patentstyret er ein rask og effektiv måte for å få vurdert eigne idear opp mot eksisterande teknologi i ein tidleg fase av eit innovasjonsløp.»
Stingray tek viktige grep for å hindre at nokon røper eller stel ideane deira
Det enklaste er ofte det vakraste og mest effektive. Gründerane bak Stingray har allereie skapt havbruksteknologi i verdsklasse med eit enkelt og breispektra patent.
Ægir Bryggeri verner namn og design for å hindre konfliktar
Ægir Bryggeri blei starta i 2007 og er i dag eit av Noregs fremste handverksbryggeri. Eigarane har valt å beskytte namn og design på produkta for å hindre tidkrevjande konflikter, slik at dei kan fokusere på ølbrygging i staden.
For Seram Coatings er patent kritisk for å stå sterkare ved ein eventuell kopiering
«For oss er det spesielt kritisk å ha patentvern for å stå sterkare dersom nokon skulle klare å kopiere produktet vårt.»
Smartfish får større forhandlingsstyrke ved å patentere teknologien
«Vi opplever som eit lite selskap å ha ein langt større forhandlingsstyrke gjennom ein patentert teknologi. Det gir eit langt sikrare grunnlag for å kunne satse på produkta våre og dermed òg utvikle verksemda vidare.»
Dynatec har patentert både nasjonalt og internasjonalt
«Å søkje patent på norsk gjer oss mindre tilgjengelege for internasjonale konkurrentar i ein tidleg fase.»
Rom & Tonik registrerte design og varemerke før dei satsa internasjonalt
Grov ull, fin design: Dei satsa på å registrere design og varemerke framfor patent. Det gjer Rom & Tonik® godt rusta når dei no skal erobre verdsmarknaden med akustikkplater basert på grov ull.
Gründerane bak Gas Secure seier at patent har vore avgjerande for suksess
Eit smart patentløp gjennom 12 år la grunnlaget for at gründerane av den vesle teknologibedrifta GasSecure til slutt kunne innkassere ein halv milliard kroner.
Fimbulvetr sikrar rettane for å verne innovasjonen
«Sikring av rettar er eit nødvendig verktøy for å beskytte innovasjonen og fortelje verda at dette er ein heilt ny måte å produsere truger på.»
The Thief: lurt å bruke juridiske rådgivarar tidleg i innovasjonsprosessen
Bedrifter og produktutviklarar involverer ofte kundane når dei utviklar nye og eksisterande produkt og tenester. Det set nye krav til korleis dei vernar om merkevarene sine. Det fekk Choice Hotels erfare med namnevalet The Thief.
Vestre designvernar alle nye produkt for å sikre dei mot etterlikningar
Vestre er ein innovativ møbelprodusent med stor respekt for rettane til designarane sine. Ingen skal få lov til å snylte på arbeidet til andre. Den mest effektive måten vi kan hindre ulovlege etterlikningar på, er å design- og varemerkeregistrere alle produkt.