Innarbeiding og bruk av eit varemerke
For å få eit varemerke registrert på grunnlag av bruk/innarbeiding, må du dokumenterer at varemerket er «godt kjent som nokon sitt særlege kjenneteikn» i Noreg.
Dokumentasjon
Dokumentasjonen må vise at varemerket er godt kjent i Noreg for dei varene og tenestene som du ønskjer varemerket registrert for. Dette betyr at dokumentasjonen må vise geografisk spreiing for å gi grunnlag for ei landsdekkjande varemerkeregistrering.
Dersom du har brukt varemerket i eit bestemt område, kan du lese meir om lokal innarbeidelse.
All dokumentasjon som viser bruk av varemerket før søknadstidspunktet/ prioritetstidspunktet er relevant.
- Dokumentasjon i varmerkesaker
- Døme på dokumentasjon
- Marknadsundersøkingar som dokumentasjon
- Regelverk for dokumentasjonskrav
Dokumentasjonen må vise at omsetningskrinsen oppfattar varemerket som «nokon sitt særlege kjenneteikn». Høgsterett slo fast i avsnitt 57 i høgsterettsdommen Rt. 2005 s. 1601, Gule Sider, at slik dokumentasjon for eksempel kan vere dokumentasjon som viser:
- Varemerket sin marknadsdel
- intensiteten i bruk av varemerket
- korleis varemerket har blitt marknadsført
- kor mange i omsetningskrinsen som oppfattar varemerket som ei fastsetjing av kommersielt opphav
Det er i denne samanheng viktig å vere merksam på at det skal mykje til for å innarbeide eit beskrivande varemerke. Vi viser til høgsterettsdommen Rt. 2005 s. 1601, Gule Sider, avsnitt 48.
Les meir om bruksplikt - femårsfristen
Lenkje til EU-domstolen si avgjerd:
http://curia.europa.eu/jurisp/cgi-bin/form.pl?lang=enKontakter
Lenkje til EUIPO (EU sitt kontor for varemerke og design):
https://euipo.europa.eu/ohimportal/en/