Fra varemerke til merkevare

Hva er forskjellen på en merkevare og et varemerke? Er det i det hele tatt noen forskjell, og hvordan skal du gå frem for å få eneretten til et navn eller en logo? Otto Scharff fra Patentstyret gir deg svaret.

Som en del av merkevarebyggingen er det viktig å sikre verdiene som ligger i virksomhetens navn, design, profil og logobruk. Sørg for at du ikke tråkker over andres grenser og utvikler noe som andre allerede har sikret seg eneretten til. Det kan bli både dyrt og ressurskrevende.

I dette webinaret gir vi deg nyttig innsikt i merkevarebygging og beskyttelse av varemerker som en viktig del av dette. Du vil få mulighet til å stille spørsmål underveis.

For hvem?

Webinaret egner seg for deg som er opptatt av å bygge egne merkevarer eller bistår virksomheter som rådgiver, designer eller konsulent. Eller rett og slett er nysgjerrig og vil lære mer om varemerker og merkevarer. 

Når: Tilgjengelig opptak til 31. desember 2020 (Tidligere kjørt 17. april 2020) 
Pris: Gratis

Foredragsholder

Otto Scharff

Otto Scharff leder Patentstyrets avdeling for digitale tjenester. Han har Master of Arts i internasjonal politisk økonomi fra Universitetet i Warwick og en MBA-grad fra Norges Handelshøgskole.  Han har tidligere arbeidet med internasjonale spørsmål i Nærings- og Handelsdepartementet og EU-kommisjonen. Han har også vært ansatt som rådgiver i KMPG Bedriftsrådgivning. Siden høsten 2005 har han ledet arbeidet med å utvikle Patentstyrets kurs og oppdragstjenester, i tillegg til satsningen på digitale tjenester.

Vis hele teksten
Takk for din tilbakemelding! Ønsker du svar, ring +47 22 38 73 00 og snakk med kundesenteret vårt
Denne siden ble sist endret: