Vestre flerbruksmøbler på Aker Brygge med utsikt mot rådhuset i solnedgang

Vestre designbeskytter alle nye produkter for å sikre dem mot etterligninger

Vestre er en innovativ møbelprodusent med stor respekt for rettighetene til sine designere. Ingen skal få lov til å snylte på andres arbeid. For å hindre ulovlige etterlikninger, blir alle nye produkter designbeskyttet.

Vestre er en innovativ produsent av møbler for byer, parker og offentlige uterom. I over 70 år har firmaet vært med på å skape sosiale møteplasser for millioner av mennesker. Produktene er produsert i Norge og Sverige med førsteklasses materialer og med en gjennomgående kvalitet som gir bekymringsfri bruk i mange år fremover. 

Firmaet samarbeider med en rekke skandinaviske formgivere, og har mottatt en lang rekke designutmerkelser. 

– Den mest effektive måten vi kan hindre ulovlige etterlikninger på, er å design- og varemerkeregistrere alle produkter. Det har vist seg å være en god investering

Thomas Sund

Project Sales Director and VP, Vestre

Placeholder-portrettbilde-sitat

Thomas Sund

Project Sales Director and VP, Vestre

Design- og varemerkebeskyttelse

Vestre har design- og varemerkebeskyttet store deler av sin kolleksjon, samt firmaets logo og navn. Møbelprodusenten søker designbeskyttelse for alle sine nye produkter, og varemerkebeskyttelse når mulig. Det har vist seg å være en god investering. 

Vestre gjorde tidligere søkeprosessen og oppfølgingen selv, men har de senere årene fått hjelp av et konsulentfirma til dette. 

— Norske produsenter bør ikke konkurrere om å være billigst. Vi kan i stedet tilby verden best design, best kvalitet og lengst levetid. Nettopp derfor er det så viktig at vi tar vare på de immaterielle verdiene våre, og ikke aksepterer at noen prøver å bryte spillereglene, sier Thomas Sund.

Designmøbler fra Vestre på takterasse
Designmøbler fra Vestre på takterasse
MUNCH stablebare stoler og stålbord fra Vestre
MUNCH stablebare stoler og stålbord fra Vestre

Innendørs designmøbler fra Vestre ved BI Marienholm i Bergen
Innendørs møbler levert av Vestre til BI Marienholm i Bergen

Les mer om No Isolation tar godt vare på varemerket sitt
Elever i klasserom med robot på en pult
  • Kundehistorier
  • Design
  • Patent
  • Varemerke

No Isolation tar godt vare på varemerket sitt

«Enn så lenge har ikke No Isolation opplevd kopiering av produktene eller misbruk av varemerkene våre. Samtidig er dette en kontinuerlig trussel vi tar på det største alvor.»

Publisert 18. oktober 2023

Les mer om Ask gård: Med gjennomtenkt design, egen font og registrerte rettigheter som suksessfaktorer
Mat fra Ask gård
  • Kundehistorier
  • Design
  • Varemerke

Ask gård: Med gjennomtenkt design, egen font og registrerte rettigheter som suksessfaktorer

Kristoffer og Anne Marte ønsker å utvikle norsk spekemat til en internasjonal merkevare. I tillegg til god kvalitet, legger de stor vekt på det visuelle. En designregistrert font, bevisst fargebruk og historien om den fyrrige chorizoen "PABLO" er noen av ingrediensene i deres merkevarestrategi.

Publisert 16. oktober 2023

Les mer om Heymat: nordnorsk teppesuksess vinner markedet med beskyttet design
Sand_heymat+_24_kristinefivemelvær_liveberg_sofiebrovold (1)
  • Kundehistorier
  • Varemerke
  • Design

Heymat: nordnorsk teppesuksess vinner markedet med beskyttet design

Bedriften er svært opptatt av design og ønsker at produktene skal ha et skandinavisk uttrykk. Design er imidlertid lett å kopiere. Hvis de ikke beskytter det, vil andre kunne lage tilnærmet like produkter.

Publisert 24. april 2023