Hvordan motta brev fra Patentstyret digitalt

For å sikre at du mottar viktig informasjon fra oss, ønsker vi å sende deg brev via Altinn. Du vil da få et varsel om dette på e-post, og ved å logge deg inn i Altinn kan du lese brevet med en gang.

Slik blir du Altinn-kunde

  1. Logg deg inn i Altinn.
  2. Velg skjemaet Korrespondanse til Patentstyret.
  3. Sjekk at informasjonen under «Avsender» er korrekt.
  4. Pass på å fylle ut e-postadressen din under «Kontaktinformasjon».
  5. Velg et fagområde. I feltet «Rettighetsnummer» oppgir du søknadsnummeret til en søknad du har levert til oss. 
  6. I feltet «Hva gjelder henvendelsen» skriver du at du ønsker å bli Altinn-kunde. Hvis du har levert mer enn én søknad til oss tidligere, skriver du resten av søknadsnumrene dine her. Du finner alle allment tilgjengelige søknader i databasen vår.
  7. Har du ikke norsk nasjonalt ID-nummer? Da må du opprette en bruker som forklart her: No Norwegian national ID number? og send inn dette skjemaet som forklart over

Hvis du representerer et foretak, må daglig leder i foretaket delegere rollen «Patent, varemerke og design» til deg i Altinn. Dette gjøres via fanen «Profil», «Andre med rettigheter til virksomheten».

For mer informasjon, ta kontakt med kundesenteret vårt.

Takk for din tilbakemelding! Ønsker du svar, ring +47 22 38 73 00 og snakk med kundesenteret vårt
Denne siden ble sist endret: