Lær av andre

Les om hvordan andre virksomheter har tatt vare på ideer og teknologi.
hansker_toppbilde960.jpg
Granberg

Granberg AS har med innovative løsninger innenfor håndbeskyttelse klart å bli en av de ledende hanskeprodusentene i verden. For å holde konkurrentene på avstand blir produktene designbeskyttet og varemerkeregistrert.

SeramCoatings_spray_960x320.jpg
Seram Coatings

«For oss er det kritisk å ha spesielt patentbeskyttelse for å stå sterkere dersom noen skulle klare å kopiere produktet vårt».

Lysbilde1 (5).JPG
Smartfish

Smartfish er et bioteknologiselskap som utvikler, dokumenterer og kommersialiserer juicebaserte Omega 3-emulsjoner.

Rom&Tonik_felttiles_kantine_960.png
Rom & Tonik

Grov ull, fin design: De satset på registrering av design og varemerke fremfor patent. Det gjør Rom & Tonik® godt rustet når de nå skal erobre verdensmarkedet med akustikkplater basert på grov ull.

fimbulvetr_960.png
Fimbulvetr

«Sikring av rettigheter er et nødvendig verktøy for å beskytte innovasjonen og fortelle verden at dette er en helt ny måte å produsere truger på.»

The Thief_960.png
The Thief

Bedrifter og produktutviklere involverer ofte kundene når de utvikler nye og eksisterende produkter og tjenester. Det setter nye krav til hvordan de beskytter sine merkevarer. Det fikk Choice Hotels erfare med navnevalget av The Thief.

Dustbox_TomRuneStepien_FotoBlakstad_960.png
Dustbox

Gründeren Tom Rune Stepien i Kongsberg har på ett år fått patent, registrert varemerke og design og satt oppfinnelsen i produksjon. På veien har det vært mye grubling om natta og ballkasting med gode rådgivere om dagen.

GasSecure_gründerne_960.png
GasSecure

Et smart patentløp gjennom 12 år la grunnlaget for at gründerne av den vesle teknologibedriften GasSecure til slutt kunne innkassere en halv milliard kroner.

Stingray_Breivik og Beck.png
Stingray

Det enkleste er som oftest det vakreste og mest effektive. Eierne bak Stingray Marine Solutions kan bli svært rike av et enkelt og bredspektret patent.

RobotDrilling_960.png
Robot Drilling Systems

«Uten noen form for juridisk beskyttelse stiller en opphavsmann eller oppfinner svakt når det gjelder verdien på oppfinnelsen.»

Fireman960x320.png
Prox Dynamics

Teknologifirmaet Prox Dynamics har utviklet verdens minste drone – et superavansert spion-helikopter på 18 gram. For å holde konkurrentene på avstand er dronen beskyttet med mer enn 15 patenter, flere varemerker og en designregistrering.

Vestre_Bloc_960x320.png
Vestre

Vestre er en innovativ møbelprodusent med stor respekt for rettighetene til sine designere. Ingen skal få lov til å snylte på andres arbeid. Den mest effektive måten vi kan hindre ulovlige etterlikninger på, er å design- og varemerkeregistrere alle produkter.

Dynatec_reaktor.png
Dynatec

«Siden starten har det vært en viktig strategi for oss å patentere både nasjonalt og internasjonalt.»

Spottrack_Foto_KongsbergSeatex AS.png
Kongsberg Seatex

«Nyhetsundersøkelse fra Patentstyret er en rask og effektiv måte for å få vurdert egne ideer opp mot eksisterende teknologi i en tidlig fase av et innovasjonsløp.»

Bringbil960x320.png
Posten Norge

I 2008 lanserte Posten Norge en ny merkevarestrategi med Posten og Bring. Konsernet har investert betydelig i utvikling og lansering av den nye merkevarestrategien, og har lagt stor vekt på å sikre verdiene gjennom varemerkebeskyttelse.

Aegir_cans_9pack_960.png
Ægir

Ægir Bryggeri blei starta i 2007 og er i dag eit av Noregs fremste handverksbryggeri. Eigarane har valt å beskytte navn og design på produkta for å hindre tidkrevjande konflikter, slik at dei kan fokusere på ølbrygging i staden

Bilde AV1960_320.png
No Isolation

No Isolation er en norsk oppstartsbedrift, grunnlagt i oktober 2015 av Karen Dolva, Marius Aabel og Matias Doyle. Selskapet takler ensomhet og ufrivillig sosial isolasjon ved å utvikle kommunikasjonsverktøy som kan hjelpe de berørte.

Takk for din tilbakemelding!