
Patentstyret best på kundeservice i offentlig virksomhet
Samlet sett kom Patentstyret på 5. plass blant hele 143 kundesentre som har fått poeng for mottak, svartid og kundebehandling. Høyeste poengsum i 18 ulike bransjekategorier gikk til ice (bredbånd).
«Som offentlig etat svarer Patentstyrets kundesenter på svært ulike spørsmål om rettigheter til oppfinnelser, varemerker og design, og denne prisen viser at modellen vår virker", sier avdelingsdirektør i Patentstyret, Bernt Boldvik.
Han peker på at kundene ikke blir møtt med telefonmeny og skal slippe å fortelle historien sin flere ganger til flere personer før de får svar.
Juryen uttaler at «Patentstyret har vunnet sin klasse ved å ha de mest fornøyde kundene gjennom totalt å være best på mottak og velkomst, dialog, løsning og avslutning på henvendelsen».
Kåringen ble avholdt på «The Hub» i Oslo under de årlige Call Center-dagene i regi av analysebyrået SeeYou.
Les mer om Kundeserviceprisen 2019 på nettsidene til SeeYou
Hvordan jobber medarbeiderne på kundesenteret vårt?
Les intervjuet med Hilde og Sabrina
